Google Shopping
Google Shopping en het Google Merchant Center:
Google Shopping wordt gebruikt voor het promoten en verkopen van
producten en is een onderdeel van zoekmachine adverteren.
Interesse? Vragen? Klik hier voor Contact!
Denkt u ook aan Adverteren op Google?
Er zijn veel mogelijkheden op het gebied Google Advertising. Het opzetten kan op verschillende manieren, zo heb je zoek, display, shopping, video en universele app-campagnes.
Gaat u een AdWords campagne opzetten? Dan moet u altijd goed op de instellingen letten zoals het instellen van: • Netwerken: Netwerken waarop u wilt adverteren • Apparaten: Apparaten waarop u uw advertenties wil weergeven. • Dagbudget: Met Google Ads beheert u uw online advertentiekosten • Locatietargeting: Hierdoor kan een specifieke doelgroep bereikt worden. • Targeting op taal: De advertenties vertoont aan mensen met een Google account in de betreffende taal. • Biedstrategie: De kosten per klik (CPC) voor uw advertenties instellen. • Doelgroepen: Met doelgroep-targeting kunt u nauwkeuriger aangeven wie uw advertenties ziet. • Extensies toevoegen: Met extensies worden uw advertentie uitgebreid met aanvullende informatie. Wilt u het door een expert laten doen? Wij kunnen ook al het werk uit handen nemen. Begin er vandaag nog mee, en vraag een offerte aan.
Meer informatie over de mogelijkheden? Klik op één van de volgende links:
Zoekcampagnes Display-Campagnes Google Shopping
Google Shopping
Het wordt gedraaid door twee platformen, Google Ads en het Google Merchant Center.
Iemand zoekt naar een bepaald product en voert een zoekterm in op Google,
Google toont dan een overzicht van verschillende adverteerders met het product waarvan Google denkt waar jij naar opzoek bent.
Op deze manier kan je als consument gemakkelijk prijzen van verschillende aanbieders vergelijken.
Door er vervolgens op te klikken ga je naar de pagina van de site zelf.
Kosten voor de advertenties worden via het Cost Per Click bepaald.
Wanneer er wordt geklikt op jouw advertentie, betaal je ervoor, hoe hoog dit bedrag maximaal is, kan je zelf instellen.
De aanbieders met de hoogst ingestelde bedragen staan vooraan.
Door het juiste dagbudget in te stellen zorg je ervoor dat de maandelijkse kosten onder controle blijven.
Naast de betaalde klikken zijn er ook gratis vertoningen.
Er is ook een mogelijkheid om een Slimme Shopping Campagne in te zetten en Google op basis van het (dag)budget zelf de beste afweging te laten maken om zo de juiste advertenties te vertonen.
In het geval van Slimme Shopping stelt Google dus zelf biedingen in om de maximale (conversie)waarde uit de campagne te halen.
Slimme Shopping-campagnes hebben ook een nadeel:
Namelijk de controle en invloed op de prestaties van de campagnes.
Dankzij de geautomatiseerde biedstrategie kunnen er geen bodaanpassingen gedaan worden of biedingen per product(groep) ingesteld worden.
Uiteraard is het wel mogelijk een dagbudget in te stellen.
Ook kunnen er bij slimme Shopping-campagnes geen uitsluitingszoekwoorden gebruikt worden.
Wat ook een nadeel is, is het feit dat er geen specifieke targeting kan worden toegepast.
Bij specifieke targeting kun je denken aan doelgroep-, locatie- en apparaat targeting.
Standaard Shopping-Campagnes
- De CPC kan handmatig worden ingesteld
- Handmatig opzetten wat veel tijd, kennis & ervaring vergt
- Targeting op alle gebieden
- Optie om alle netwerken zelf uit te kiezen
Slimme Shopping-Campagnes
- Geautomatiseerde biedstrategie
- Snel & makkelijk op te zetten
- Beperkte targeting zoals doelgroep, locatie en apparaat
- Veel netwerkopties zoals het Google search- en display netwerk, Gmail & YouTube